මිනිසුන් අතර ජීවත්වීම

 
 ( මේ මගේ ෆේස්බුක් එකේ ස්ටෙටස් මැසේජස්. ඉඳල හිටල බ්ලොග් එකටත් ඒවා කොපි කරන්න හිතුනා.)

      මේ සිදුවීම උනේ අද හොස්පිටල් එකේ ඉඳන් එනකොට. එමින් ගමන් එළවළු මාකට් එකට ගිහින් බස් එක ගත්තේ.
 
මම බස් එකට නගිනකොට බස් එක පුරාම එකම කළබලයක්.
වයසක මනුස්සෙක් කෑගහනවා අවුරුදු අසූවක් විතර ඇති. ඉතින් බස් එකේම මිනිස්සු තරහ ගිහින්...
හේතුව තමයි අරාබි කාන්තාවක්( එහෙම හිතනවා හම සුදු වුනාට ඔළුව වහලා තිබ්බා බුර්කා එකකින්) පොඩි ම ළමෙක් බේබි කාට් එකක තියාගෙන ඉන්නකොට අර වයසක මනුස්සයගේ ඇඟේ වැදිලා. ඒ මනුස්සයා කෑගහලා බනිනවා.

මම බස් එකට නඟින හරිය වෙනකොට  අනිත් මිනිස්සු ඔක්කොම දැන් අර වයසක මනුස්සයාට බනිනවා. සාධාරණයි. මේ වෙද්දි වයසක මනුස්සයා බනින්නේ විදේශිකයන්ට. ඇයව ඩිෆෙන්ඩ් කරන අනිත් අයට බනින්නේ උඹලා තමයි ලැජ්ජා වෙන්න ඕනේ මෙහෙම ඉතාලිය ආර්ථික මට්ටමින් පහල වැටෙනවට. මේ ගැහැණු කෙනා බස් ටිකට් එකක්වත් ගහලා නැති වගේ රැසිසම් කතා දාහයි. හරියට අර අහිංසක ගෑණු කෙනාව බස් එකෙන් ගහලා එලවන්න ඕනෙ වගේ...

 

    ඔය කතා ඇහෙද්දි බස් එකේ හිටපු ඔක්කොමලා වගේ අර මනුස්සයාට හොඳටම බනිනවා අර කාන්තාව ඩිෆෙන්ඩ් කරමින්. ඒ මනුස්සයා වයසක මනුස්සයෙක් නොවුනා නම් ගුටි කනවත් එක්ක.
ඒ අස්සේ අර කාන්තාව අඬනවා. එහෙම දරාගන්න කාටවත් බෑනේ. අනික බස් එකේම සහෝදරත්වය ඒ ගෑණු කෙනාට ලැබුනා. මම බලාගෙන මෝඩ මනුස්සයෙක්ගේ කතා වලට උඹ අවුල් වෙන්න එපා කිය කිය හැමෝම වගේ අර කාන්තාවගේ අත අල්ලලා සහෝදරත්වය පල කලා. තවත් වයසක අය පවා. තරුණ අය නම් ( අපි වගේ) තව කියෙව්වා නම් වයසවත් බලන්නේ නෑ වයසක මනුස්සයාගේ. 


ඒ මනුස්සයාගේ ෆ්‍රස්ටේසන්ස් අර අහිංසක කාන්තාවගෙන් පලි ගත්තා
වෙන්නැති. ඒත් පස්සේ බස් එකේ හැමෝගේම සහෝදරත්වය මට මම ගැන ආඩම්බර වෙන්න තරම් හේතුවක් වුනා. අපේ රට වල් වලින් මෙහෙට එන මිනිස්සු මනුස්සකම් විකුණනවා. තමන්ගේ රටේ මිනිසුන්ටම කරදර කරනවා අඩු ගාණේ කෑම වේලක් දුන්නත් ඒ ගැන අවුරුදු ගාණක් කියවයි. එක එක භේද අස්සේ තමන්ගේම රට වල මිනිස්සු.

ඒත් අපි අස්සේ තව මිනිස්සු බොහොමයක් ඉන්නවා. අද වගේ සිදුවීමක් මීට කලින් මම මුහුණදීල නෑ. ( මුහුණදීපු යම් යම් සුළු සිදුවීම් හැම අවස්ථාවකදිම ෆස්ට් පර්සන් විදියට වෙනද ඉන්වොල්ව් වුනේ මම. ) ඒක හින්දා මට ඒක අද තරම් දැනුනේ නෑ....

මිනිස්සු මිනිස්සු වෙන තාක් අපිට යන්න ගමනක් තියෙනවා. අපිට ඕනෙම බැරියර් එකක් දිනාගන්න පුළුවන්. ඒත් කරුමයකට වගේ අපේ රටේ තාමත් සිංහල, බෞද්ධ, දෙමළ, මුස්ලිම් හා එකිනොකී කියලා ජාතින් ගැන කියලා බොහෝ අය ජාතිවාදය වපුරනවා......

මට මම ගැන සන්තෝසයි. මම ජීවත් වෙන්නේ මනුස්සකම් දන්න මිනිස්සු එක්ක කියලා කියන්න සන්තෝසයි. කොටින්ම ජීවත් වෙන්න මේ රට තොර ගත්ත එක ගැන අප්‍රමාණ සන්තෝසයි....
feeling blessed.

0 comments: