Usage Bills



     අද නම් ලියන්න යන්නේ එපා කරපුම මාතෘකාවක් ගැන.





    බිල්ස්. ඔව් අපේ usage bills


     මම ජීවත් වෙන්නේ single apartment එකක. වර්ග මීටර් 45ක් 50 වගේ. ලංකාව වගේ නෙමෙයි අපි ජීවත්වන නගරවල තදබදය ගැන හිතුවම තියෙන හොඳම සොලියුසන් එක මේක. අනික මම වගේ කම්මැළියකුට තවත් ලේසියි. ලොකු ගෙවල් වල ඉන්න ගියාම ගෙවල් අස් කරන්නයි දූවිලි පිහන්නයි, වීදුරු හෝදන්නයි, බිම අතුගාන්නයි, වැකුම් කරන්නයි, බිම හෝදන්නයි වගේ දාහක් දේවල් කරනවා කියන්නෙත් ලේසි පහසු දෙයක් නෙමෙයි.


        මට එහෙම කිසි කරදරයක් නෑ. මම බෙඩ් සීට්ස් හෝන්නේ දවස් පහලොවෙන් පහලොවට. බෙඩ් එක (සීට් ගලවල) හදන්නේ දවස් හතෙන් හතට. අර මම නිදාගන්න පැත්ත අනිත් පැත්තට දාලා ඊලඟ දවස් හත අලුත් බෙඩ් ශීට් එකක වගෙනේ. ;) අපරාදෙනේ අපි පුරුදු වෙන්න එපැයි අඩුවෙන් සම්පත් වියදම් කරන්න. මම ඕවා අකුරට කරන හොඳ ළමෙක් ඔන්න. නැතිව කම්මැලිකම නෙමෙයි) අනිත් දවස් වලට උදේට නැගිට්ටම බෙඩ් එක හොරට හදනවා. ඒ කියන්නෙ ආර බෙඩ් ශීට් එක උඩට ඇදලා ලස්සනට තියනවා. හරි ලේසියි. අනික මගේ ඇඳේ ඉන්න ලොකු ටෙඩියා පොඩ්ඩක්වත් බෙඩ් එක කිලිටි කරන්නේ නෑ. හොඳ වෙලාවට එරික් බෝයි මට ඒ වගේ සොලියුසන් එකක් හොයලා දුන්නේ. ;)

        දැන් මෙහෙම කීවම හැමෝම කියයිනේ මූ කම්මැළියා කියලා. ඔය බුරු බබාට කොස්සෙන් අතුගාන්නම බෑ. මට ඒක හරිම අපහසු වැඩක්. කොච්චර අතුගෑවත් ආපහු දූවිලි හැමතැනම. පහුසිය කාලේ vacuum cleaner එක කැඩුනම අලුත් එකක් ගේනකම් මම ගේ සුද්ද කලෙත් නෑලු ඔන්න.  :) එහෙම තමයි බැරි වැඩ බලෙන් කරන්නේ මොකටද නේද?

          එහෙම කීවට බුරු බබා කම්මැලි නෑ. සුමානෙකට සැරයක් මම ගේ අස් කරනවා. එදාට බාත් රූම් එක හෝදලා කුස්සිය හෝදලා ගේම බිම වැකුම් කරලා මොප් කරනවා. දූවිලිත් පිහනවා. වීදුරුත් ක්ලීන් කරනවා. (ඒ වුනාට මෙහේ හැමදාම වහින හින්දා වීදුරු නම් මාසෙකට දෙකකට සැරයක් විතරයි.;) කාටද පුළුවන් ඕවා කර කර ඉන්න. වෙන එකක් තියා ගිය අවුරුද්දෙද කොහෙද මාස ගාණකට කලින් මාරු කරපු ජනෙල් වලට ක‍ර්ට්න් දැම්මෙත් නෑ. ඒවා ගෙදර අල්මාරියේ. ඔය අපේ පත්තර මල්ලි මේ ළඟදි මට කෝල් කරලා "අක්කේ උඹගේ ගෙදර වැඩ තියේ නම් කියපන්" කියලා ඇවිත් බලෙන් හදලා දෙන ඒවා මිසක් බුරු බබා නෑ නේ ඕවට මහන්සි වෙන්නේ. මේ ඊයේ පෙරේදා එයා එහෙම එයාගේ යාළුවෙකුත් අරන් ඇවිත් හත්වන තට්ටුවේ ඉඳන් ඇන්ටෙනාවකුත් ගහලා දුන්නා.

      දැන් ඉතින් ඔයාලා හිතන්න එපා බුරු බබා හරි අපිරිසිදු එකා කියලා. ඇත්තෙන්ම මගේ ගෙදර කිළිටිවීමේ ඉඩ බොහොම අඩුයි. මම ගෙදර ඉන්නෙත් අඩුවෙන්. හිටියත් ලොකුවට යුසේජ් එකක් නෑ නේ කිසිම දේක. අනික ඔය ලිප වගේ දේවල් උයලා කෑම කාපු ගමන්ම පිඟන් කෝප්ප එක්කම හෝදලා දාන පුරුද්දක් මට තියෙනවා. රෑට නම් ටී වී බලන ගමන් කන හින්දා හිටි ගමන් පිඟන් හෝදන්නෙත් පහුවදාට. ගොඩාක් වෙලාවට එක පිඟානයි. පෑන් එකයි නේ. ඕවා මොකටද හැමවෙලේම හෝදන්නේ කියලා සිංගල් අපි වගේ ඈයෝ නිතර කියන දෙයක්. :)

   වටේ පිටේ ගියාට මේ කියන්න යන්නේ මගේ පුංචි ගෙදර බිලින් ගැනනේ.

 ඊයේ උදේ ගෙදර බෙල් එක ගැහුවම ගිහින් බලනකොට රෙජිස්ටර් මේල් එකක්. ඒක අත්සන් කරලා අරගෙන මම සුපුරුදු වැඩ කරගෙන හිටියා. ඒක ඒ තරම් දෙයක් නෙමෙයි. හවස වැඩ ඇරිලා එන ගමන් ගෙදරින් එලියේ condominium entrance එකේ තියෙන මේල් බොක්ස් එකේ ලියුම් ටික අරන් ආවට ඒවා සාමාන්‍ය බිල් කියලා දන්න හින්දා කියවන්න ගියෙ නෑ.






   


     අද උදේ පහට විතර නැගිටලා මේල්ස් බල බල ඉන්න ගමන් තේ එක හදාගන්න ගියාම, කුස්සියේ මේස උඩ දාපු මේල් ටිකත් අරන් ආවා ඇඳට, බලන්න කියලා හිතාගෙන. 

       සාමාන්‍යෙන් මගේ බිල් කන්ට්‍රැක් බේසිස් හින්දා එකම ගණන් එන්නේ.  මොබයිල් තුනකත්, ලෑන්ඩ් ෆෝන් එකෙත්, බිල බැලුවම මගේ යුසේජ් එක ගැන හැමෝම පුදුම වෙනවා. නම්බර්ස් තියාගන්න ඕන හින්දා ෆෝන් යූස් කරනවා මිසක් මම කාටවත් කෝල් කරන්නේ නෑ. අපේ ගෙදරට හා ලංකාවේ කෝල්ස් වලට යූස් කරන ෆෝන් එක ඇරෙන්න වෙන කිසිම ෆෝන් එකකින් මම කෝල් ගන්නෙ නෑ. ඒ වුනාට ඒ හැමකක්ම unlimited basis. මට උදේ ඉඳන් රෑ වෙනකම් එන ක්ලයන් කෝල්ස් වලට උත්තර දුන්නට පස්සේ ආයේ යාළුවෙක්ටවත් කෝල් කරන්න ෆෝන් එක දකින එකත් වදයක්. ඒක හින්දා මගෙ යාළුවෝ බලෙන් මට කෝල් කරලා මගේ විස්තර අහනවා මිසක් මම දැන් කාලෙක ඉඳන් කාටවත් කතා කරන්නේ නෑ. මගේ තත්වය තේරුම් ගන්න මගේ යාළුවොන්ට ඒක අවුලකුත් නෑ. හිටිගමන් යාළුවෙක් කෝල් කලාම අනිත් පැත්තට කෝල් එක කට් කරලා වගේ ගන්න මම පුරුදු වෙලා ඉන්නේ. අර පුශ් අප් එක නැත්නම් මම උන්ට කතා කරන්නේම නෑ.
 
      ඒ මොනවා වුනත් මම ගෙවන ගාන එකම එකයි හැමදාම.  ඒත් පහුගිය කාලේ මට එක එක ගණන් වල බිල් ඇවිත් තිබුනා. බැංකුවෙන් ගෙවන්න දාලා තියෙන හින්දා කොටින්ම මා ගෙවන ගානවත් දැනන් හිටියේ නෑ. ඒක මම වගේ බොහෝ අයගේ මිස්ටේක් එකක්. අපිට ලේසිය මිසක් අරපරෙස්සම කියලා දෙයක් ඔළුවෙ නෑ. ඒත් අහම්බෙන් බිලක් චෙක් කලාම ඕක මාට්ටු වුනා. ඒ ගමන් බැංකුවෙන් ගෙවෙන බොහෝ බිල් මම අයින් කලා. කොටින්ම ගෙදර ටෙලිෆෝන් ලයින් එක ඩිස්කනෙක්ට් කලා. ඒ වෙනුවට අලුතෙන් වෙන ලයින් එකක් ගත්තා. ලයිට් බිල් එකත් ඔහොමමයි ඉස්සර මාස දෙකකට සැරයක් තිස් ගාණක් ගෙව ගෙවා හිටපු මම අන්තිම කාලේ එක පාරට හැත්තෑ ගාණක් වගේ ගෙවල. ආණ්ඩුවෙන් බිල් ටැක්ස් වැඩි කල හින්දා බිල් වැඩි වුනා කිය කියා මාත් හිත හදාගෙන හිටියා.

    ඒත් ඔය අපේ ක්ලබ් එකේ යාළුවෝ එක්ක බිල් ගැන කතා කර කර ඉන්නකොට මගේ යාළුවෝ පුදුම වුනා එහෙම වෙන්න බෑ කියලා. ඒ තරම් ලොකු ගානක්. මගේ ගෙදරට අල්ලපු ගෙදර ඉන්නේ ස්ටුඩන්ට්ස්ලා වගයක්. ඉතින් මගේ යාළුවන්ගේ මතය වුනේ ඒ ළමයි (ලස්සන කොල්ලො තුන් දෙනෙක්) මගෙ පවර් යූස් කරනවා කියලා. 





   
      ඔන්න ගිය මාසේ මම කෝල් කලා මට පවර් සර්විස් දෙන කොම්පැනියට. එතකොට මම එයාලට ඒකක  600 700 ක් වගේ ඒකක ගණනක් වැඩි පුර ගෙවලා. ඊට පස්සෙ ඉතින් මම ඇහුවා මට ඔය අලුත් බිල් එවන්නේ නැතිව ඉස්සරහට එන බිල් වලට ඒවා ක්‍රෙඩිට් කරන්න කියලා. ඒ ගමන් මෙන්න කියනවා නෑ නෑ එහෙම කරන්න බෑ ඒ සල්ලි චෙක් එකකින් මට එවනවා කියලා.
  
     ඔන්න එතකොටයි කේස් එක මට මතක් වුනේ. මම මේ ගෙදරට එනකොට මම කලින් හිටිය ගෙදර බිල් වගයක අවුලක් හින්දා මට කන්ටැක් එක දෙන්න බැරිකමක් කීවා . එවෙලේ හදිස්සියට ගෙයි වැඩ ඉවර කරගන්න මගේ in  law ගේ නමට කන්ට්‍රැක් එක සයින් කලා. පස්සේ මාරු කරගන්න. ඒත් අහම්බෙන් 2012 දි අම්මාගෙ හස්බන්ඩ් මියගියා. මටත් ඔය බිල් කේස් එක වැඩිය මතකේ තිබ්බෙ නෑ එයාගේ නමටම ගෙවාගෙන ගියා මිසක්.

      ඔන්න දැන් මේ චෙක් එකක් ඉසූ කලොත් මට ඒක මාරු කරගන්න බෑ. මගේ නමට නෙමෙයි එන්නේ. මැරිච්ච කෙනෙක්ගේ චෙක් එකක් මගේ එකවුන්ට් එකට දාලා මාරු කරන්න පුළුවන් වුනත් මම හිරේ යනවා වංචාවක් කියලා. ඉතින් මම අර කතාකරපු වෙලේ ඉස්සරහ බිල් වලින් deduct කරන්න කීවම එහෙම බෑ කියලා මට දැන් පොර ටෝක්. හරිනම් මම තව 87,50€ ගෙවල මගේ නමට කන්ට්‍රැක් එක මාරු කරගන්න ඕනේ. අර කලින් වැඩිපුර ගෙවපුවාවත් ඒකට අයිතිවෙන්නේ නෑ  ලොකු ටෝක්ස්.  ඕනේ මඟුලක් කරගනින් කියලා මම ෆෝන් එක තියලා ක්ලබ් එකේ උන්ට ඕක කීවම උන් කිව්වෙත් ගෙවන්න එපා. ඩිස්කනෙක්ට් කරන්න යනකොට වෙන සර්විස් කම්පැණියකට මාරු වෙන්න කියලා.

 අනික අපේ හැමෝම මට බනින්නෙත් මම බිංදුවට තිතට හැමවෙලේම 'GERMAN' වෙන හින්දා. මම හැමවෙලේම හිතන්නේ පුළුවන් තරම් නිවැරදි වෙන්න ඕනේ කියලා ඔය ගෙවීම් පැත්තෙන්. ඒක මගේ අඩුවක්.

( ඒ ගමන් මම බැංකුවෙන් ගෙවන ඒවා ඔක්කොම කැන්සල් කලා. මගේ මොබයිල්ස් ඇරෙන්න. )

    කොහොම හරි ඔය වංචාව හැමෝටම වගේ වෙලා තියෙන හින්දා මීඩියා වල හෙම නිතර කියවුනා.

       අද උදේ තව පොඩ්ඩෙන් මට එහා ලෝකෙට ස්විෆ් ලැබෙනවා.  

               692.58 € ක බිලක්... ලංකාවේ සල්ලි වලින් නම් ලක්සයකටත් එහා.

   බුදු අම්මෝ... මම උඩ ගියා. ආපහු මගේ යුසේජ් එකයි එවලා තියෙන බිල් එකයි බැලුවම මගේ ඉවසීම කොහෙද මන්දා ඉතිරි වුනේ.

    ඔන්න මම ආයෙත් කෝල් කලා service assistant. මෙන්න එයාලා මට කියනවා ඉසූ කරපු බිල් එකක් කැන්සල් කරන්න බෑලු. ඒක මට ගෙවන්නලු. මම තේරුම් කලා කලින් මගේ usage average එකයි කලින් මම වැඩිපුර ගෙවලා තියෙන ඒවයි. මුන් දැන් හරියට බබාලා වගේ. ආ අපි දන්නේ නෑ නේ වගේ. බැන්නා බැන්නා.  මම නඩු දානවා කියලා ෆෝන් එක තිබ්බා. වෙන මොනවා කරනන්ද?

   දැන් මම බලන් ඉන්නේ මට රෙඩ් බිල්ස් එනකම්.
   
     කිසි දෙයක් ගෙවන්නෙ නෑ. මුන් හිතන්නේ අපිට කැහිල්ලට විසි කරන්න සල්ලි තියෙනවා කියලා. මේ වගේ කී දාහකට මුන් වංචා කරනවා ඇද්ද? ව‍යසක මනුස්සයෙක් එහෙම වුනා නම්... අනික මේ වගේ ගානක් අපි කාටවත් ගෙවන්න හිතාගන්නවත් බෑ. මගේ මාසික ගෙවල් කුලියට පොඩ්ඩයි අඩු. වර්ග මීටර් හතලිස් පහට මෙහෙම නම් ලොකු ගෙවල් වලට මුන් කොහොම බිල් එවනවා ඇද්ද?





 
 ඊයෙත් මම අපේ මල්ලිගෙන් බැනුම් අහලා හිටියේ disconnect කරපු ෆෝන් එකක අනවශ්‍ය බිලක් ගෙව්වා කියලා. අපි ඔය ඕනම සර්විස් එකක් ලබාගනිද්දි deposit එකක් තියෙනවානේ. ඉතින් ඒක අර වගෙ කේස් වලදි කපාගන්නවා මිසක් අපිට ආපහු බිල් කරන්නේ නෑ. ඒත් ඊයේ උදේ 129€ disconnecting charge එක ගෙවලා දැම්මා. කලින් බිල් එක වෙනම 80€ක්. නැත්නම් මම අලුතින් ගන්න යන ෆෝන් එකට ඕක ඉසූ එකක් වෙන හින්දා. කේස් එකක් ෆයිල් කලාම ඕවා දවසෙන් විසදෙන්නෙ නෑනේ කියලා. අපේ මල්ලි එවෙලේත් හිනා වුනා මට ඔයාට පිස්සු කියලා.

         අපිටත් මේවා හොඳ පාඩම්. කොටින්ම මම ශතපහක් හරි ගානට ගෙවන කෙනෙක්. කවදාවත් චරු චුරු ගාන්නේ නෑ. කොටින්ම ඔය ලංකාවට ගියාම හෙම අපේ මල්ලි මට බනින්නේම ඕකයි. ඒක නොසැලකීමම නෙමෙයි. එහෙම අනෙකා අපිට කරයි කියලා අපි නොහිතීම. කොච්චර පාඩම් ඉගෙන ගත්තත් අපි හිතන්නේ එහෙමනේ. ඔය ලොකු ලොකු කෑම කඩ වල ඕක අනන්තවත් අපිට වෙලා තියෙනවා.

     
   ඒත් මෙච්චර කාලෙකට එහෙමට මට මෙහේදි ඕක වුනේ නෑ. සුපර්මාකට් වගේ වුනාම ආපහු ගිහින් මේ බඩුව තිබ්බෙ නෑ කීවම කෙලින්ම මට බිලෙන් අඩු කරලා දෙනවා. කොටින්ම හැමදාම යන එන තැන් වෙන ඒ තැන් වල මම බොරුවක් කිව්වත් දෙන තරම්. ඒක කාලයක් එක්ක අපි ඇති කරගත්ත විශ්වාසය වෙන්න ඕනේ.

      ඒත් ගිය සතියේ එළවළු ගන්න පොලේ ගිහින් ගෙදර ඇවිත් බලනකොට මම සල්ලි ගෙවපු බඩු වලින් භාගයක්වත් ගෙදර ගෙනාව බෑග් වල තිබ්බේ නෑ. එක ලොකු ගාණක පාඩුවක් නෙමෙයි. 6- 7€ක් වගේ. අනික එතන මගේ වැරැද්ද මට බලලා ගන්න තිබුනනේ මෝඩයා වගේ උස්සගෙන එන්නේ නැතිව.  




  අද දවසම ඉවරයි. ශිහ්.... මටමයි වෙන්නේ.  මේ වගේ ඒවට තරහා ගියාම දවසම කාලකන්නි වෙන්නෙ මගෙනේ.

         එක අතකට බලාගෙන ගියාම දැන් ලොකේ පුරාම හැමෝම හොරු. අර පොඩි මිනිස්සු හොරකම් කරන ඒවට අපි සමාව දුන්නත් මොකද මේවගේ ලොකු කොම්පැණි මෙහෙම කරද්දි?   
   

 




 
   

2 comments:

  1. බුකියේ අඬනවා දැක්කම මේ ටික ලියයි කියලා හිතුවා.. හැක්. මතක් කරන්නෙපා බිල් නම්.

    ReplyDelete
  2. මටත් මේ යකා නැගලා ඉන්න වෙලාවක මේක දැක්කේ. අපේ කෙල්ලට බ්‍රේසස් දාන්න ගත්තේ ගිය අවුරුද්දේ. ඒ දොස්තර හරිම හොඳයි . පැහැදිලිවම කිව්වා කිසිම අමතර ගෙවීමක් නැහැ. සියල්ලම පැකේජ් එකට ඇතුලත් කියල . ක්ලීනින් අනම් මනම් ඔක්කොම. ලඟදි මනුස්සය ඔසී යනවා කියලා ඒ ගොල්ලන්ගෙම වෙන ක්ලින්ක් එකකට මාරු කළා. ඊයේ ගියහම කියනව එයා ක්ලීනින් කරන්නේ නැහැලු. ඒකට වෙනම එක්කෙනෙක් එක්ක කතා කරගන්නලු. කවුන්ටරේ කෙල්ල කියනව එක ඩොලර් 70 ක් ලු. ඕකට උන්ට මම වලියක් දැම්ම. ඔෆිස් එකෙන් අහන්න ඕනලු අරකද මේකද.

    ReplyDelete